Sunday, July 8, 2012

Kenapa saya cepat nak pitam and pening2 ??

Dulu saya selalu ade masalah pening2 and rasa nak pitam..
bila pergi check kat Doc memang tekanan darah saya rendah..
darah kurang la tu kan dalam badan..
dulu saya normal..boleh derma darah lagiii..after derma kali ke8 saya jadi nak pitam lepas derma tu..
masa check before derma tu Doc dah gtau..saya punya darah ni cam nak taknak je nak kasi derma.,.hahaha
memang lawak giler masa last sekali saya derma darah dulu..
tapi saya insist jugak nak derma..
Doc cakap ikut suka awakla..jgn pitam sudah..sambil gelak2..
pastu saya pun ambik la seat saya..baring atas tempat tu kan..
pastu Doc tu siap jerit lagi.."Hanani, awak jangan nak pitam2 tau!"
saya jawab:" yela Doc..saya harap tak pitam" hahaha..,,sume org gelak masa tu..
masa derma darah tu..diorg buat dekat pusat kesihatan UPM..
lepas derma tu ..sebelum jarum kena cabut.. saya jerit kat Doc..
"Doc, saya rasa nak pitam la Doc"
Doc Jawab: "Tula tadi saya suruh jangan derma awak nak jugak...Nurse, kasi naikkan kaki dia"
ambik kau..kena tonggeng tak pasal..tak la tonggeng pun..dia naikkan kaki tu supaya lagi tunggu dari kepala..
lama jugakla dalam posisi macam tu..

Sampaila saya nak diet ari tu saya call kak cery...alang2 ambik set diet saya tanya la basic supplement..
Kak cery suruh ambik vita lea..

lepas dah ambik vitalea baru la terasa..dah tak pening2 dah skang..lebih bertenaga lagi..
kalau tak dulu terus sangat smpai nak tido pun boleh nak pitam..berpusing2 kepala..

rupe2nya vita lea ni banyak khasita dia..
meh baca sama2..

Apa itu Shaklee Vitalea Iron Formula?
Merupakan produk pertama daripada Dr.Forest C Shaklee yang merupakan makanan tambahan yang seimbang dan paling komprehensif di dalam sains Shaklee yang mampu dimiliki. Vita-Lea diformulasikan khusus dengan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa. Merupakan "killer product" of Shaklee kerana ianya adalah multivitamin beserta iron sangat penting utk pembentukan darah dan sel.Vitalea banyak membantu mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, rambut yang kuat dari segi akarnya, membantu mencegah penyakit tiroid@ beguk(penyakit tiroid ini terjadi kebiasaannya kerana kekurangan iodin dan ini terdapat di dalam vitalea kita), supplement penting untuk diet atau slim yang mana walau kita kurang makan namun pengambilan vitalea ni banyak membantu memberi badan rasa bertenaga, tidak lesu dan menjadikan kulit yang sentiasa tegang.Ibu2 yang mengandung dan menyusukan anak sangat digalakkan mengamalkan pengambilan vitalea kerana kepentingan zat dan vitamin serta keperluan iron oleh si ibu dan ianya juga penting untuk tumbesaran anak.Mengapa ada sesetengah ibu yang mengandung mahupun yang menyusukan anak mudah rasa pitam atau pening kepala? Hakikatnya ibu2 ini kekurangan zat besi @ iron dalam pengambilan diet harian mereka

sape2 yang ada masalah nak pitam n kurang darah.. boleh contact saya to order vita lea..
actually tak perlu tunggu sakit baru nak ambik supplement..
you can start from now to prevent any kind of disease.

No comments: