Friday, August 10, 2012

Total Weight Lost: 7kg!!!

ok ok ok..bertenang bertenang,,,
ape2 pun..alhamdulilah.. yeeee haaaa...
dan masuk 7kg dah berat saya turun..
and saya ada berexperimentasi dengan product shaklee yang saya consume ni..
untuk set pelangsingan daripada Shaklee saya consume Cinch Shake, Lecithin, Herblax, Cinch Tea Mix (tea mix ni saya tak sentuh kangsung bulan puasa ni)
and untuk kesihatan optimum saya ambik Energizing Soy Protein (ESP), B-Complex, Vit C, GLA Complex, Zinc, Vita Lea,,
and ape yang saya boleh katakan.. sejak saya ambik B-Complex ni saya dah tak marah2 lagi.. dah tak stress lagi..kalau saya stress mesti saya akan marah2..hehehe..elok untuk org yg selalu stress.. B-complex ni mampu membantu mengurangkan stress kita tau.. Vit C, ESP, Zinc, Vita lea adalah untuk mempertingkatkan tahap kesihatan saya..kalau dulu selalu je cepat letih ..takde tenaga,.. tapi sekarang tidak lagiiiii...
and basically akan menguatkan tubuh badan dari serangan2 penyakit..preventaion is better than cure kan???
n sejak abik supplement ni..kulit semakin cantik..jerawat dah takut2 nak tumbuh..
kulit licin aje..pecah2 di tumit kaki dah berkurangan..pakai lotion pun macam tak menjadi aje..
dah ambik vitamin2 ni, kulit dah jadi cantik..
 ok back to the story..about my weight,,
saya dah try kalau time sahur tak ambik ESP+CINCH berat memang turun tapi sikit..
but if kalau saya minum ESP+CINCH, berat turun banyak tuuuuuu..
lebih dari biasa,, sekilo lebih sehari boleh turun.. itu timbang sebelum berbuka..
n time berbuka janganla melantak macam org kebulur yang macam dah setahun tak makan..haha..
rilek2...jangan gopoh2 masa makan,,ikut sunnah nabi..kunyah betul2..
makan buah dulu.. makan nasi tu jangan leih satu genggam tangan..
saya makan gak nasi tapi sikit je..lebih kan lauk..saya kurang dah makan ayam..
saya biasa makan ikan aje sekarang,,,
amacam?? ade berani nak turunkan berat badan???
nak kuruskan badan kena ada full commitment..
jangan separuh jalan n jangan terlalu bergantung kepada supplement..
if korang ambik supplement ape brand sekalipun tapi makan tak jaga.,,
it's king of worthless.. the same thing kalau u exercise.. senama bukan main nak rak tapi bila time makan tak berubah langsung.. mmg tak jadi la program kurus anda..
sesiapa yang berminat nak kuruskan badan..
need my consultation? feel free to contact me and If u buy full set of Set pelangsingan,
saya akan bagi jadual makan, tips and free gift!!
cepat2..sebelum terlambat..nanti berat semakin meningkat..bila berat badan berlebihan, nak beribadat pun rasa susah..betul tak?? badan jadi malas kan???
saya pun camtu la..bila dah duduk jadi malas nak bangun...ish ish ish..tak baik betull..
feel free to contact me ya.. hanishaklee@yahoo.com

No comments: