Wednesday, November 14, 2012

Diet is coming back and My Medical Check up??

Salam to all..

nampak gayanye, kelam jugak la blog ni..konon ari tu nak come back..come back la sangat kan??
hehehe..ape-ape pun I have to start all over again..especially to start writing on my lose weight journey.
on off la jugak..up side down punyer diet..
pantang pantang jugak..PANTANG NAMPAK!
hahaha.,,but anyway,..lepas raya tempoh hari..makan tak hingat punye kan
of course la berat naik balik..
asal balik kampung aje makan sedap..
kalau setahun tak balik confirm memang kurus!! tapi kalau tak balik kejam la plak kan??
anyway,,I just started my diet again last week..
dengan tak malunyer saya isytiharkan kat sini.. berat aku before diet minggu lepas adalah 67.5kg!!
giler berat kan?
yea..saya jemoookkk!!!

selepas diet seminggu..I lost 2KG! in a week! jadi berat skang 65.5kg.
aku tak kire.. kali ni strictly diet..

aku makan nasi tak??? Makan jgak 2-3 kali seminggu tapi tak banyak..
yang peliknyer..kalau aku makan McD berat aku turun.. kalau makan nasi berat aku bertambah..
adakah ini penemuan terbaru??? hahaha..
aku just suka makan breakfast McD je..
and utk diet ni of course la aku ambik supplement from SHAKLEE..
I consume Shaklee Cinch Shake pagi and malam..lecithin and herblax
kadang2 aku lapar la jugak..tapi disebabkan aku banyak minum air masak ,,kurang la sikit..
and kadang2 minum oat or nestum..
nasi kena jugak kurangkan..kalau tak..memang musnah impian ku untuk kurus slim melim..
adess..susahnye nak kurus..nak gemok senang aje..

last 2weeks ade medical Check up kat office.. free aje..
sume test aku buat kecuali urine test sebab org tu cakap period aku dah nak datang.. tak boleh wat urine test kalau 3hari lagi nak period.
jadi buat test glucose dalam darah, cholesterol..
Alhamdulillah ..aku sihat.. takde sume masalah tu walaupon aku ni jeemmmoookkk!!
tapi ade masalah berat badan ajelah..
tapi kawan aku yg selim melim..hambik kauu..glucose dalam darah tinggi.. cholesterol pun tinggi..
anda ada potential utk dapat kencing manis dan darah tinggi..
itu la..aku dah membebel berguni2 suruh ambik supplement tak nak..
skang baru tau kepentigan supplement to balance back what you eat and supply nutrient yang tak cukup dalam badan.. aku cakap tak nak dengar..
tapi takpe..dia cakap dia nak order vitamin ngan aku dapat gaji nanti..ekeke.. untung I..hehe 
 n lagi consultant tu cakap aku kena kurangkan berat..maximum berat aku adalah 52kg..
Long term target aku ..aku nak berat 50kg..tak pun 45kg..
short term target aku every week, aku nak turun berat paliing sikit 1kg seminggu..
tak pe slow2 pun asalkan aku tak kebulur..hahaha
so aku ade 13.5kg utk smpai normal weight 52kg.
tapi target aku 50kg kan? so kena la turun lagi 15.5kg..huhu..
jadi aku memerlukan dalam 4bulan utk capai berat idaman tu..

OLEH ITU..
I wish to my self..
SELAMAT BERJAYA!!!

and every day aku akan cube jugak update ape yg aku makan for daily meal..
insyaAllah..blog ni akan jadi pendorong aku utk kurus..
sebab aku tak nak malu kat korang2 yg bace blog ni..
hehehe

and sesape nak try supplement dari shaklee utk kuruskan badan..u can freely contact me ya..
and others vitamin also..hehe..

No comments: